Ulkona on ihana ilma. Jo toista päivää aurinkokin näyttäytyy ja maassa on ohuen ohut kerros lumen/kuuran sekaista valkoista ainetta. Jatkuisipa kelit ainakin tällaisina jouluun asti.

Eirinn edistyy, mutta niin tuskastuttavan hitaasti. En tiedä mikä oikein on vikana. Meinasin jo sortua tekemään pipoa ainosta. Projekti onneksi kariutui ja jatkoin kiltisti etukappaleen tekoa. Muistan varmasti, että minulla on kaksi kerää luumunväristä ainoa, tähteenä syksyllä tehdystä poolosta. Toinen, muutama metriä vajaa kerä on kuitenkin tehnyt katoamistempun. Ei ole lankalaatikoissa, eikä niissä yleisissä jemmapaikoissa joissa hamstraan keriä ennenkuin jaksan ne paremmin järjestää. Ei löydy myöskään vähemmän todennäköisistä paikoista. Seuraavaksi on ilmeisesti aloitettava etsintäkierros erittäin epätodennäköistä paikoista. Näihin paikkoihin on muuten alkanut ilmestyä kadoksissa olevia esineitä elokuun jälkeen. Jotenkin tuntuu olevan yhteydessä ajankohtaan jolloin taapero oppi kävelemään. Hänestä on mukava piilottaa esineitä ja löytää sitten niitä suuren hämmästyksen kera. Eräänäkin aamuna miehen pipo löytyi pitkällisen etsinnän jälkeen keittiön alalaatikosta.

Olen myös seikkaillut vähän ravelryssä. Arvasin että se on aikasyöppö. Minulla on tapana neuloessa surffailla eri neulefoorumeissa ja blogeissa. Nyt pisteessä jossa mielekäs surffaus aiemmin loppui tulee ravelry. Siellä saa helposti kulutettua yhden ylimääräisen tunnin tietokoneaikaa. Olen vasta pääsemässä kärryille sen hienouksista. Olenkin hieman huolissani kommenteista, joita on alkanut esiintymään blogeissa, että ravelry korvaisi blogit. Minä kun olen tuore tapaus molemmissa foorumeissa. Enemmän siitä toki olisi hyötyä, jos minulla olisi myös ulkomaalaisia neulelehtiä... No tähänkin vaivaan varmaan pian tulee helpotus sillä Ouluunkin avattiin taannoin Akateeminen kirjakauppa ja onpa allekirjoittanutkin käynyt hypistelemässä IK:ta. Vielä ei silloin lähtenyt mukaan sillä rahaa oli tuolla kaupunki reissulla kulunut vähän liikaakin. Äkki vilkaisulla kuitenkin tuo 8 euron hinta vaikutti ihan kohtuulliselta sisätöönsä nähden, ainakin jos vertaa kotimaisiin kanssasisariin.