Jokin aika sitten näin Katiijan blogissa palmikkosukat. Ja siitä se ajatus sitten lähti.
1209907.jpg
1209900.jpg
1209898.jpg
Malli: Omasta päästä, kärkialoitus, puikolla 12 silmukkaa, peruskantapää
Puikot:  4,0 mm sukkapuikot
Lanka: Novita Jussi
Koko: nainen 39/40

Palmikkokuvio on uusimmasta modasta (1/2008, malli 5). Ihastelin aikani sitä palmikkovillatakkia, siinä kun on juuri noita minua viehättäviä viikinkiriimu tyyppisiä kuvioita. Itse takki ei malliltaan minua hirveästi miellyttänyt ja palmikotkin oli mennyt vähän yli minun makuuni. Sukat ovat kuitenkin aina hyvä paikka kokeilla uusia kuvioita. Ensin pohdiskelin, josko olisin tehnyt myös varren takaosaan palmikkoa, mutta päädyin siihen, että sileäneule korostaa parhaiten tuota kuviota. Aika kivat näistä tuli ja ei tuo palmikko ollut vaikea, tosi helppo oikeastaan. Saas nähä riittääkö palmikot tältä erää. Minua nimittäin ärsyttää että en osaa tehdä siistiä palmikkoa ilman apupuikkoa. Yhden silmukan kaapeli vielä menee, mutta jos silmukoita on yhtään enemmän niin jälki ei mene laatutarkastuksen läpi. Aina ne keskimmäiset silmukat jäävät jotenkin löysästi lörpöttämään. Pitäisi varmaan harjoitella enemmän, mutta kärsivällisyys ei riitä muutamaa kokeilua pitemmälle ja otan apupuikon esille.

Tuo Jussilanka oli minulle uusi tuttavuus. Tykkäsin, se oli selvästi pehmeämmän oloista kuin 7 veljestä vaikka ne aika samaa lankaa pitäisikin olla, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Harmi ettei sitä saa Oulun korkeudelta muuten kuin satunnaisista kampanjoista, saattaisin siirtyä siihen sukkalankana ja puseroissa olisi varmasti paljon pehmeämpää. Tiedän että netistähän tuota saa varmasti tilattua, mutta en ole vielä nettikauppaan hurahtanut. Olen vanhanaikainen ostaja, minun pitää päästä hypistelemään ja katsomaan livenä ennen kuin teen ostopäätöksen. En muuten ole koskaan tilannut edes postimyynnistä. Lankojen kohdalla olen ihmetellyt sitä, miten joku voi saada selvän niistä väreistä, yleensä lankakartat ovat todella pieniä ja värit ovat yleensä ihan erinäköisiä luonnossa. Toisaalta eihän se ole niin tarkaa ja onhan se aina mukava saada postipaketteja avattavaksi. Mikä sen mukavampaa kuin sisällyttää siihen pieni yllätysmomentti mukaan.