Tänään ne sitten alkavat, nimittäin olympialaiset. Jotenkin kuitenkin tuntui, että ote neulomiseen oli vähän hakusessa, loma ja remontti oli vienyt parhaimman herkkyyden. Puikoilla oli vain tennessee villatakki, asialle piti siis tehdä jotain. Minä en kuitenkaan vetäynyt Japaniin asti viimeistelyleirille, vaan visusti omaan sohvanurkkaan. Löytyihän se sopiva herkkyys tulevaa kisasuoritusta varten.
1803867.jpg
Malli: Novita kevät 2008
Lanka: Novita wool sävy pinkki (23 g)
Puikot: 3,0 mm sukkikset ja 3,5 mm virkkuukoukku
Koko: pieni

Tossut on ollu to do-listalla siitä asti kun tuo lehti ilmestyi. Tosin edelleen minua vähän epäilyttää miten tossut pysyvät jaloissa. Niissä kun ei ole minkään valtakunnan kiristystä. Söpöt ne ovat joka tapauksessa. Löysin muuten uuden käsityöinhokin. Nimittäin kun ohjeessa lukee: "kierrä lanka kerran sormen ympäri ja virkkaa näin muodostuneeseen renkaaseen". Että voi olla hankalaa. Woolin sävy oli uusi tuttavuus, ihan kiva, olisi varmasti ollut pehmoisempi puolta numeroa isommilla puikoilla, mutta ohjeen mukaan mentiin. Väriero tuossa langassa oli juuri sopiva. Harmi kun värejä ei ole kuin ne kolme.

Tänään sitten alkavat olympialaiset. Langan riittävyys huolestuttaa edelleen, mutta näillä mennään. Eilen jopa katselin ohjetta. Haastavuutta lisää se, että mies on printannut ohjeet joskus aikaa sitten ja siinä on tekstiä päällekäin. No kaaviot näkyvät, ainakin melkein kokonaan. Olen kuitenkin luottavaisin mielin, teen parhaani ja katsotaan mihin se riittää, kuten usein suomalaisurheilijoiden usein kuultu hokema toteaa:)

Minä olen saanut kultakortin. Kiitoksia Rinrille!:

Minä en tätä jaa nyt eteenpäin, se kun tuntuu olleen jo jokaisessa blogissa. Ojenna tämän kaikille olympianeulojille:)

Jaahas, jos lähtisi etsimään puikot baijerilaisiin. Starttiinhan ei ole enää kuin muutama tunti. Nesteytyskin pitää hoitaa kuntoon...