Kiitoksia kaikista ihanista kommenteista! Mahtavaa kun jätätte merkinnän täällä käydessänne. Itse olen vähän turhankin laiska kommentoija, vaikka olen viime aikoina yrittänyt parantaa tapani.

Ensimmäinen sukkasadon pari tehtynä. Saas nähä jääkö viimeiseksi.
1879182.jpg
1879181.jpg
Malli: Firestarter (ravelry-linkki)
Lanka: Nalle colori 81 g
Puikot: 2,5 mm ja 3,0 mm (päättelyssä 4,0 mm)  sukkikset
Koko: naisen 39

Uutta tuli opittua, enpä ole ennen aloittanut sukkaa lyhennetyillä kerroksilla.  Enkä varmaan tule toista kertaa sitä tekemäänkään. Jokseenkin työlästä kaikkine silmukoiden poimimisien ja hukkalankojen purkamisen kanssa. Liian kärsimätön luonne sellaiseen. Noudatin ohjetta jokseenkin orjallisesti, no kiilan tein joitain silmukoita pienempänä. Ohjeen mukaan tämä pitäisi tehdä magic loopilla ja sillä konstilla olisi saattanut saada siistimpää jälkeä aikaan. Nyt tuon palmikkokuvion reunanurjat venyivät varressa. Nalle soveltui muuten tähän ohjeeseen mitä mainioimmin, silmukoita kun on vain 60. Lanka oli positiivinen yllätys, vaikken pätkärääkätyistä tykkääkään, niin tässä langassa värivaihtelu oli tarpeeksi hillitty ja tuo ohjehan on alunperin tarkoitettu juuri kirjavalle langalle. Ohjeesta, no se on ollut jo pitkään toteutettavien listalla. Kuitenkin aina kun ole ohjetta vilkaissut, on se saanut minut karkoitettua. Näyttää vaikealta. Mutta, mutta tarkat ohjeet vain hämäsivät. Oikeasti tuo ei mikään hirveän vaikea ohje ollut, palmikkokuvionkin oppi ulkoa. Jotenkin ne yksityiskohtaiset kuvat nuolineen hämäsivät. Näistä tuli kyllä minun uudet suosikit.

Miestä kuulemma nolottaa printata minulle ohjeita. Tälläkin kertaa oli joku työkaveri yllättänyt sen villasukkien ohje käsissään. Voi rassukkaa:) En minä kovin usesati sitä rasitakaan moisella...

Nyt on muuten se paljon puhuttu liivi puikoilla. Saa nähä mitä tulee. Niin ja en kyllä tiiä sopiiko kyseinen vaatekappale edes minulle. Katellaan.  Hyvää loppuviikkoa!