Paljon asiaa mitenhän muistaisi puoletkaan:)  Jos aloittaisi valmistuneista. Ai niin mutta pitää muistaa kiittää kaikista ihanista kommenteista, joita olen saanut. Niin ja sanomattakin on kait selvä, että sliparia on tullut testattua lähes päivittäin. Lauantaina se pääsi ihan tositoimiin, kun mies oli leikkimielisesti kisaamassa 7 ottelussa ja me pojan kanssa hytistiin vesitihkuisen, kylmän Raatin kentän laidalla. Toimii.
1929902.jpg
1929903.jpg
Malli: Baroque
Lanka: Novita nalle 121 g
Puikot: 2,5 mm
Koko: S/39

Malli osoittautui helpommaksi kuin se ensi vilkaisulla vaikutti. Palmikkokuviossa joka toinen kierros on tasaista oikein nurjaa, joten televisionkin katselu onnistui vallan mainiosti. Jonkin aikaa piti kyllä tankata noita palmikon kierrähdyksiä ennen kuin tajusi, tai no sävelsi omalla tavallaan. Erityisesti tykkään tässä mallista noista palmikoista, jotka kiertyvät kantalappuun ja kärkikavennuksiin. Kivat sukat ja olen aivan lääpälläni tuohon nallen uuteen oranssiin. Tästä väristä voisi jotain muutakin väsätä.

Eilen odotti postilaatikossa mukava yllätys.
1929909.jpg
Minä joka en koskaan voita mitään (paitsi kerran cittarista joulukinkun) voitin taannoin Neulovan äidin blogiarvonnassa. Ja katsokaa nyt mitä voitin. Neljä kerää tumman sinistä woolia, suklaata, tikkari ja ihanaakin ihanampi muumikortti. En muuten ole ennemmin tykännyt muumeista, mutta nyt olen viimeisen vuoden aikana huomannut himoitsevani muumikrääsää, mm. mukeja on tullut useamman kerran pyöriteltyä käsissä. Vielä en ole sortunut, mutta se uusi nipsumuki kyllä houkuttelee. Mutta takaisin asiaan eli ei todellakaan Eva haittaa, että paketti on noin sivisävytteinen. Sattuineista syistä täällä on tarvetta kyseiselle värille. Luit muuten minun ajatukseni. Useamman viikon olen tsempannut itseäni ostamaan woolia pojan villahousuihin ja tuossahan ne langat ovat. Iso kiitos paketista.

Minua on myös muistettu kahdeltakin taholta. Sekä jo edellä mainittu Neulova äiti että Marja muistivat minua Karvisella.

1899293.jpg

Kiitoksia kovasti. En tälläkaan kertaa jaa tätä erityisesti eteenpäin vaan ojennan sen teille kaikille, jotka tänne eksyvät:)

Eilen kävin Prisman ostapois-päivillä. Ostin pois kilon tumman lilaa novitan tiinaa. Muutaman tunnin asiaa mietin ja hain vielä 200 grammaa varmuuden vuoksi lisää. Olen tykännyt dovetailista, jonka tein tiinasta keväällä. Lanka on pysynyt hyvin kuosissa ja lopputuloskin oli oikein onnistunut. Lisäksi 15 euron kilohinta on minusta erittäin edullinen kyseiselle langalle. Nyt vai pohdin kiivaasti voinko tehdä siitä droppsin hupparin. Jatkan tutkimuksia, mallitilkkua tuskin kuitenkaan jaksan tehdä:)

Jaahas, muistinkohan kaiken sanoa, no palaan asiaan jos näin ei ole. Taidan alkaa tutkailemaan tuota ohjetta ja kaivamaan sopivia puikkoja kaapista. Hyvää viikonjatkoa!